My civic - clubsport inspired


mitchj93

New Member
Joined
Sep 17, 2020
Messages
25
Car(s)
ej9
So where do we start, I've had this car about 6 months now. Since we're in lockdown and I'm bored heres a bit of progress so far..

Car is an ej9, on 90k next to no rust.
Undersealed by last owner, my mate lol.

As this is my sole car its not going full racecar, I'm taking inspiration from clubsports and keeping fairly oem+ until I get another car and an engine swap for this then maybe things will change we shall see.

Has a few mods already:
Bc coilovers
Dc5 red recaros
Quaiffe gear knob
Momo 280mm steering wheel
15x8 ultralight wheels wrapped in uniroyal rainsport 3's
Vti lip kit
Big ass X-brace
Custom exhaust sounds deep! Not too loud..
Custom intake
Half rad
Ching chong hose kit
Only a d14 atm so whatever lol

Since I've had the car she's had a fresh service, new rear speakers as I blew the old ones in like 3 days I think. The dreaded window motor problem fixed, now the other has shat itself lol. Changed the exhaust. Swapped the dc2 seats for my mates dc5 ones as I prefer them. Fitted my x-brace, finally and what a nightmare that was!

Heres some pics..

20201107_200018.jpg

Do I put this lip back on? Can't decide..
20201107_200036.jpg

20201107_200150.jpg

20201107_200401.jpg

20201107_200440.jpg

20201107_165024.jpg


Tomorrow the car is getting machine polished and wax'd so will get some pics then as long as the forecast stays as is..

Will be doing a few little bits over Christmas period, nothing major until next year but will post up progress.

Hope yall like
 

Attachments

  • 20201107_200036.jpg
    20201107_200036.jpg
    190.9 KB · Views: 11
  • 20201107_200150.jpg
    20201107_200150.jpg
    2.7 MB · Views: 12
  • 20201107_200304.jpg
    20201107_200304.jpg
    153.8 KB · Views: 11
  • 20201107_200401.jpg
    20201107_200401.jpg
    145.4 KB · Views: 9
  • 20201107_200440.jpg
    20201107_200440.jpg
    1.9 MB · Views: 8
  • 20201107_165024.jpg
    20201107_165024.jpg
    962.9 KB · Views: 9
  • 20201107_200304.jpg
    20201107_200304.jpg
    153.8 KB · Views: 9
  • 20201107_200401.jpg
    20201107_200401.jpg
    145.4 KB · Views: 9

mitchj93

New Member
Joined
Sep 17, 2020
Messages
25
Car(s)
ej9
The civic started leaking, like a lot! Like 2 inch deep in the wheel well.

After scratching my head a lot and reading many posts about this I ordered genuine tail light gaskets from tegiwa. Didn't fix the problem. Only ever leaked in driven rain so more reading, found that the seam sealer likes to crack so time to check and this is what I found.

20201107_134731.jpg

20201107_152303.jpg

And around the boot hinges
20201107_152207.jpg

20201107_152227.jpg


After a bit of reading I heard sikaflex was the thing to use but couldn't find any and wanted it done so I get second best and got tiger seal. Its black but ill be painting over the bits you will see with a touch up pen.. well its all pretty hidden tbh but just so when you open the boot it isn't an eyesore

20201107_152129.jpg

20201107_160929.jpg

20201107_161102.jpg

Seriously messy job it gets everywhere lol. It ain't pretty but should do the job and the paint will hide it when I get round to it.. also got rid of that stupid spoiler tilt as water was pouring in from where the spacers were and I never really liked the tilt so I think that might be problem solved (touch wood)
 


wizardmanjm

Member
Joined
Apr 1, 2019
Messages
65
Car(s)
Yellow EK9
Tigerseal is good stuff, I have used the same for my A-Pillar to bulkhead seam and it’s been spot on
 





shieldsy94

Member
Joined
Feb 11, 2019
Messages
97
Car(s)
EK9 Pre Facelift
Tigerseal is good stuff, I have used the same for my A-Pillar to bulkhead seam and it’s been spot on

Is this behind the dash/glovebox? I've had a leak in my passenger footwell for ages and tiger seal into the windscreen seal didn't fix it, so assume it is this.
 


mitchj93

New Member
Joined
Sep 17, 2020
Messages
25
Car(s)
ej9
Is this behind the dash/glovebox? I've had a leak in my passenger footwell for ages and tiger seal into the windscreen seal didn't fix it, so assume it is this.
When I were doing my research on leaks I found one that comes straight through the bulkhead under the dash behind the heater matrix... seems to be a common one
 


gwailo

Active Member
Joined
Mar 14, 2009
Messages
186
Always found Screwfix to stock Sikaflex.

Is that lip the PU Design GV one, looks good, contrast is nice against the sliver, I'd say put that one on. Its a little different to what we are used to seeing
 


mitchj93

New Member
Joined
Sep 17, 2020
Messages
25
Car(s)
ej9
Always found Screwfix to stock Sikaflex.

Is that lip the PU Design GV one, looks good, contrast is nice against the sliver, I'd say put that one on. Its a little different to what we are used to seeing
I believe so, it came with the car and it kinda got damaged when I went off road haha im in the middle of repairing it atm.. I think when I get my carbon mirrors on it will look better...
 


wizardmanjm

Member
Joined
Apr 1, 2019
Messages
65
Car(s)
Yellow EK9
Is this behind the dash/glovebox? I've had a leak in my passenger footwell for ages and tiger seal into the windscreen seal didn't fix it, so assume it is this.
Yeah I think it’s really common, I managed to lie under neath and I found a hairline crack in the old seam sealer there with a water droplet hanging
 


Joined
Nov 20, 2011
Messages
1,174
Car(s)
EK9/E82
mine started doing it aswell out of no where, i thought it was coming in from where the loom goes into the car. Im going to try tiger seal it up.
 


mitchj93

New Member
Joined
Sep 17, 2020
Messages
25
Car(s)
ej9
mine started doing it aswell out of no where, i thought it was coming in from where the loom goes into the car. Im going to try tiger seal it up.
Yeah, seems to be common.. looks a pain in the arse as you may have to remove heater matrix to get to it.. only what I've read when I were bored haha mine was in the back..
 




mitchj93

New Member
Joined
Sep 17, 2020
Messages
25
Car(s)
ej9
Do you have spoiler tilt? Mine was leaking in there quiet a bit.. also one to check is the rubber obviously and for cracks around the hinge mounts.. I'm becoming a pro with leaks haha
 


Top