GT5 Ek9 RM time attack Tsukuba!


KieranEG6

Argumentative!!
Donator
Joined
Dec 4, 2009
Messages
1,824
Totally lost touch with GT5.

Best I could manage after 15 laps was only just under the 1 min mark didn't bother writing it down 59:9something. Gave up after that as Black Ops 2 was itching to be played.

Got a few past records of my EG6 in the low 57s range and some RM EK9 ones in the 56s range. But that was years ago and couldn't tell you what mods they had.
 


Darragh

Over 9000!
Joined
Oct 16, 2008
Messages
2,992
I reckon I can catch projectJDM with a few tweaks here and there :naughty:

Defo in need of a wheel and pedals to be on the limit
 


kammy11

Well-Known Member
Joined
Nov 24, 2010
Messages
2,135
I had a go y'day can't get under mid 59's. How do you do the race set ups yous are talkin about? just so it's a level playing field lol
 


robbieD

Daily Driven EK9
Donator
Joined
Sep 19, 2010
Messages
1,221
You need to go to GT Auto and the last one on the right is Race Mod.

Buy a new EK tho cause if you use a car already modded then you'll lose all the bits you bought for it. :nice:
 


kammy11

Well-Known Member
Joined
Nov 24, 2010
Messages
2,135
You need to go to GT Auto and the last one on the right is Race Mod.

Buy a new EK tho cause if you use a car already modded then you'll lose all the bits you bought for it. :nice:
Cheers buddy, gonna get on this tonight lol
I had turbo'd my EK in my career and its a nightmare to drive, N/A all the way! :drive:
 


Darragh

Over 9000!
Joined
Oct 16, 2008
Messages
2,992
58.748 :D took a while

Replay is saved too.

Abs 1
No driving line / steering shite etc.
 



ProjectJDM

Don't ask :(
Joined
Nov 25, 2008
Messages
646
Good man Darragh, I'll have to go and beat that now. Forgot to mention I hav de replay saved and using a dualshock controller :)
 


jesse888

Ek9+Turbo+Nurburgring= Heaven
Staff member
Donator
Joined
Oct 16, 2012
Messages
8,931
Got to say I've given up trying to catch you guys now, unless one of you wants to let me in on your setup lol
 



jesse888

Ek9+Turbo+Nurburgring= Heaven
Staff member
Donator
Joined
Oct 16, 2012
Messages
8,931
updated 1st post with up to date leader board
 


Matt-EK9

ex EK9 owner
Donator
Joined
Oct 23, 2009
Messages
729
Spent about an hour on it today finally broke the 1 min barrier managed a 59.807. Im sure I can cut some off but I always slip up in at least one place.
 


jesse888

Ek9+Turbo+Nurburgring= Heaven
Staff member
Donator
Joined
Oct 16, 2012
Messages
8,931
Yeah I was like that. Would be 2tenths in front by the first sector then lose it after that.
 


Darragh

Over 9000!
Joined
Oct 16, 2008
Messages
2,992
Few things i found while tuning is keep the spring rates low .. Shallow camber and minimal toe ;)
 


Top